Kinderen in groep drie leren luisteren naar klanken in gesproken woorden.

Ze ontdekken dat er lettertekens bij de verschillende klanken horen. Deze letters leren de kinderen gelijk om goed te schrijven.

Bepaalde letters samen vormen woorden.

Woorden in een goede volgorde vormen zinnen.

En deze zinnen vormen dan een verhaaltje.

Het is een ontdekkingstocht in een wereld vol zin en onzin, want niet alle letters en woorden kunnen willekeurig door elkaar gezet worden.

Dit alles in een fijne mix van werk en spel is leren lezen en het kind ontdekt: Ik kan lezen!

Daarnaast leren de kinderen tellen, wat dan al eigenlijk rekenen is.

Juf sophia (groep 3b)

Groep 3a heeft Kern 4 Vn ‘Veilig leren lezen’ afgerond. Ze hebben heel hard gewerkt masha’Allah! We hebben deze periode voornamelijk klinkers behandeld, zoals de a, o, e en de u. We hebben veel van de aangeleerde woordjes, met deze klinkers erin, ook kunnen knutselen. Zoals de uiltjes die op de TAK zitten.

De verkeersituaties op de WEG.
In kern 4 ging het namelijk ook veel over het verkeer, linksaf, rechtsaf en rechtdoor.

En dan hadden we nog het woordje HUT. De coolste en meest fantasierijke boomhutten werden bij ons geknutseld van houten ijsstokjes.

Juf Joosje en juf Samira (groep 3a)