Groep 5

In groep 5 zijn we hard aan het werk. De leerlingen leren steeds nieuwe tafels en oefenen ook met deelsommen.

Er zijn in dit jaar heel veel nieuwe vakgebieden voor de leerlingen. Ze leren voor het eerst over de geschiedenis van Nederland en ze krijgen nu aardrijkskunde en Engels. Daarbij helpt juf Shenna de kinderen. In dit jaar geven ze ook voor de eerste keer een echte boekbespreking en spreekbeurt, ze maken hun eerste werkstuk! Dit alles maakt dat groep 5 toch best een spannend jaar is.

In de klas werken Juf Gülay en de kinderen aan expressie. De leerlingen vinden dit erg leuk. Binnen deze expressielessen wordt ook steeds weer aan nieuwe doelen gewerkt. Soms wordt er gewerkt aan handvaardigheid en soms ook aan drama. Er wordt altijd op gelet dat de activiteiten ook aansluiten bij de identiteit van de school.

Achterin de klas is er een complimentenmuur te vinden met voor iedere leerling een eigen postvakje. Het is erg leuk om te zien hoe de leerlingen elkaar steeds nieuwe complimenten geven.